Mit nézhetünk idén ősszel a Viasat 3-on és a Duna TV-n?
Folytatjuk "Őszi szezon 2024" rovatunkat, amiben összeszedjük, milyen műsorokat láthat a nagyközönség az idei év utolsó hónapjaiban a tévében. Korábban már a két nagy kereskedelmi tévé műsorait listáztuk, most pedig jönnek a "kisebbek", vagyis a Duna TV és a Viasat3.
Július utolsó napjaiban úgy tűnik, nem az idei ősz lesz az, ahol a Duna TV és a Viasat3 saját gyártású műsorokkal áraszt el minket. Sok újdonságról ugyanis még egyik tévétársaság sem adott tájékoztatást, így aztán sorozatunk záró részében nehezen tudnánk bemutatni az eddig ismert kínálatot.
Éppen ezért most csak a Duna és a Viasat azon két műsoráról lesz szó, melyek már megmutatták, hogy hosszabb távon is képesek képernyőn maradni.
A Duna TV nagy kérdése: lesz-e egyáltalán Csináljuk a fesztivált?
Elsőként jöjjön a Duna TV és annak "zászlóshajója", a Csináljuk a fesztivált!
A show-t talán senkinek sem kell bemutatni: mai énekesek énekelnek el régi és új dalokat, amiket a zsűri és a helyi közönség pontoz. Amelyik zenét jobban kedvelik, az továbbjut, amelyiket nem, az kiesik. A döntőben pedig egy szám végül az évszázad slágere lesz.
A Csináljuk a fesztivált! egyébként nem egy új találmány, a műsor már a kétezres években is képernyőn volt, de 2010-ben anyagi okok miatt már nem tudta elkészíteni a folytatást a köztévé, így jött szóba a Story TV, ahol kemény egy évadot élt meg a show. Sokáig - egészen pontosan 12 évig - úgy tűnt, nem készül folytatás, de aztán jött a Duna TV 2022-es megújulása, melynek jegyében visszatért a produkció. A Csináljuk a fesztivált! pedig üstökösként berobbant, és azóta is remek nézettséget szállít a csatornának.
A show-ból azóta három évad készült, a legutóbbi idén januárban ért véget. Azt viszont még mindig nem tudni, hogy lesz-e negyedik évad, mindenesetre eléggé meglepődnénk, ha 2024 őszén nem jelentkezne új részekkel a zenés műsor.
Ugyanakkor, ha készül is folytatás, jó lenne átgondolni, hogy tényleg érdemes-e november-decemberben elindítani a műsort, hiszen ebben az időszakban - amikor általában még a nagy kertévéken futnak a nagyszabású show-k - lényegesen gyengébb a Csináljuk a fesztivált! nézettsége, miközben januártól jóval magasabb a közönségarány.
De az időpont mellett már azt is érdemes lenne megfontolni, hogy három évad, és mintegy 180 magyar sláger versenyeztetése után új tematikát vezessenek be a készítők. Hiszen egy idő után elfogynak a dalok, és a nézők számára is unalmassá válhat "az évszázad legjobb dalának" keresése. Volt erre példa korábban is, az ókori Csináljuk a fesztivált! történetében. Akadt olyan évad, amiben mozislágerek versenyeztek, de volt olyan széria is, amiben külföldi dalok csendültek fel - természetesen magyar énekesek tolmácsolásában.
2. Át tudja-e csábítani az RTL és a TV2 nézőit az Adom a napom?
A köztévé után térjünk rá a Viasat3-ra, ahol az elmúlt egy évben - a korábbiakhoz képest - gyökeres változások történtek.
A korábbi vetélkedők és reality-k kudarca után a csatorna az előzőektől lényegesen eltérő kínálattal vágott neki a 2023-as ősznek. A sokszínűség jegyében volt itt stand up comedy műsor, nagyszabású reality és persze talkshow is. Utóbbi aratta a legnagyobb sikert: a Geszti Péter-féle Adom a napom ugyanis - bármennyire is hihetetlen - bejött a nézőknek.
Mondjuk a műsor lényegesen el is tér a korábban látott beszélgetős műsoroktól. Az Adom a napom két részből tevődik össze: az első felvonásban a nap folyamán online lehet követni, hogy az aznapi híresség éppen mit csinál, a másikban pedig maga a műsor zajlik, ahol a házigazda beszélget vendégével egy stúdióban.
A műsor nézettsége az első napokban nem volt túl acélos. A helyzet érdemben azután változott, hogy az RTL és a TV2 is azonos tematikájú műsort tűzött képernyőre. A Viasat nézettsége ezután emelkedni kezdett, aminek az lett a következménye, hogy a társaság még az őszre berendelt egy új évadot. A második etap viszont már nem hozott olyan erős számokat, de a Viasatnak - a Szingli vagy svindli nagy bukása után - ez pont elég volt arra, hogy 2024 tavaszára is elkészítsenek egy újabb évadot. Jelenleg pedig ott tartunk, hogy jön a negyedik évad is - a tervek szerint idén ősszel.
Kérdés viszont, hogy az Adom a napom mennyire lesz képes nézőket szerezni azokban a hónapokban, amikor az RTL és a TV2 a legjobb műsoraikat küldik egymás ellen csatába. Vagy lehet, hogy ismét bejön a Viasat taktikája, és "harmadik" utasként képesek lesznek újabb nézőket behúzni? Hogy így lesz-e, ősszel kiderül.
Ezzel "Őszi tévés szezon 2024" rovatunk végére értünk. Unatkozni azonban továbbra sem fogunk, hiszen hamarosan itt az augusztus, amikor is sorra érkeznek majd a nagyobb bejelentések az összes tévétársaság részéről. Az idei évben különösen nagy figyelmet fogunk fordítani a műsorokkal kapcsolatos hírekre és történésekre, így aztán érdemes lesz a ReklámInvázió blogot és a Facebook-oldalt is követni.
Fotók: Antenna Group, MTVA
Grafika: Aknow
Kövess minket Facebookon is, ahol további extra tartalmakat találsz.