Az arculat után idén tartalomban is megújulhat az RTL
Az utóbbi időben szinte minden hétre jutott egy-egy, a közvéleményt jelentősen sokkoló RTL-es bejelentés a csatornától a következő időszak műsorait tekintve. Új hétvégi show, bokszgála, vetélkedő, reality és még ki tudja hol a vége. A következőkben végig vesszük, mit lehet tudni ezekről a műsorokról, miért lehetett indokolt ez a radikális lépés, és hogy mi köze van ehhez a TV2-nek.
Ahogy arról az utóbbi időben már többször is írtunk, a sok szempontból fontosnak számító 2022-es őszt a TV2 szinte végig uralta, ami oda vezetett, hogy az RTL hosszú hetekig - nagy arányban - folyamatosan kikapott főműsoridőben (is).
Ennek pedig úgy néz ki, igen komoly következményei lesznek. Például azért, mert az ősszel már nagy erőkkel bejelentett műsorok egy része biztosan nem tér vissza. Ilyen például a Mestercukrász, az X-faktor és a Konyhafőnök VIP is (erre Kolosi Péter már korábban célzott).
Így aztán felmerült a kérdés, hogy mivel is lehetne kitölteni ezeknek a műsoroknak a helyét. Erre pedig egy egészen radikális válasz érkezett a csatorna részéről, akik új, egészen ígéretes műsorokat szereztek be. Ezekkel pedig valószínűleg visszaszorul majd az RTL-es reality vonal is, líneárisan legalábbis biztosan.
Streamelhetjük a realityt
Az egyik nagy újdonság, - amibe már jelentkezni is lehet - az Éden Hotel például nem az RTL-en, hanem a csatorna streaminplatformján, az RTL+-on lesz látható. Ez egyébként egy logikus lépés, ugyanis az ilyen jellegű műsorok nem túlságosan kötnek már le sok nézőt közvetlenül a tévéképernyő előtt. Gondoljunk csak a 2019-es Love Island-re (ami az RTL klubon többnyire közepes számokkal futott, az online platformon viszont hasított) vagy a tavaly őszi Money or Love-ra, ami pedig szinte értékelhetetlen számokat produkált a SuperTV2-n.
Amellett, hogy világosan látszik, nagy tervei vannak az RTL+-al a cégnek. Az Éden hotel azonban nemcsak ebből a szempontból váratlan húzás, hanem azért is, mert ezt - ha nem is közvetlenül - a TV2-től "vette el" az RTL.
Erre egyébként az utóbbi időben nem nagyon volt példa, sem műsorok, sem pedig arcok szempontjából. Az RTL ugyanis eddig viszonylag nyugodtan nézte, ahogy a TV2 lenyúlja például Lékai-Kiss Ramónát, elhalássza a Szombat esti láz Dancing with the Stars jogait, és persze itt a sor még nem nagyon ért véget.
Az RTL vitte a Voice-ot is
Úgy tűnik tehát, hogy igencsak belelendült a "lopkodásba" (már amennyire ezt annak lehet hívni) az RTL is. Példaként fel lehet hozni a The Voice című műsort is, ami ugyebár 2012-ben épphogy nem bukott meg a TV2-n, most mégis versenyezni kellett érte.
A Media1 cikkéből ugyanis kiderült, hogy az RTL versenytárgyaláson nyerte el formátumot, amiért - tessék megkapaszkodni - a TV2 is versenyben volt. Ebben pedig talán csak az az érdekes, hogy minek kellett volna a TV2-nek egy 11 évvel ezelőtt már leszerepelt (?) műsor. Erre viszont nemigen fogunk választ kapni, mivel - mint ismerjük - az RTL vitte a Voice-t.
Ami pedig az X-faktor helyett érkezik. Óriási meglepetésre. De tényleg.
Az X-et egyébként a lehető legjobbkor küldte szünetre az RTL. Akkor, amikor mind minőségben, mind nézettségben elképesztő mélyen volt a show. A műsort, amit a járvány előtt még másfélmillióan néztek, és ami két évad alatt elvesztette nézőinek felét. A tehetségkutató mélyrepüléséről korában mi is írtunk, azt itt lehet visszaolvasni.
Egy valami azonban nagyon hiányzott a csatornáról, egészen idáig. A Fal bukása óta ugyanis még csak apró szikráját se mutatta az RTL annak, hogy gameshowt akarna csinálni. Most viszont derült égből villámcsapásként bejelentették: megvettek egy több mint 50 éves amerikai vetélkedőt.
Öt év után új vetélkedő
A The Price is Right című műsor Tippelj és vidd el! címmel jön Magyarországra. A hidegnek és egész egyszerűen szarnak titulálható cím viszont egy tényleg jó lehetőségekkel teli műsort rejt magában.
Itt ugyanis nincsenek felesleges kérdések, a játékosnak mindössze annyi a dolga, hogy kitalálja, az elé rakott tárgy pontosan mennyibe kerül. Ez pedig úgy általában egyezik a magyar mentalitással, éppen ezért lehet nagy reménye itthon a játéknak. (Arról, hogy néz ki pontosan a műsor, hamarosan külön cikkben foglalkozunk.)
Csak megjegyzésképp az RTL-nek tavaly már volt egy kikancsintása a vetélkedők felé a Tehetség első látásra c. műsorral. Ez egyébként inkább volt pusztító és kellemetlen mint érdekes és izgalmas.
A fentiek alapján tehát úgy tűnik, az RTL a tavalyi arculatváltás után tartalmilag is megújul. Ezt persze most még korai biztosan kimondani, hiszen sok múlik azon is, milyen arcokat (szereplőket, műsorvezetőket, "mestereket") láthatunk majd az egyes produkciókban. Ennek pedig sokkal nagyobb hangsúlya lesz, mint maguknak a műsoroknak. Így aztán az a legnagyobb kérdés, elengedi-e az RTL az új, "fiatalos" arcok bejáratását, akiket - ha nem is teljesen - felválthatnak a korábbról már jól ismert emberek.
Kovács Kokó István visszatérése például utóbbit igazolja, de hogy ez mennyire lesz általános az "új" (?) RTL-en, az valószínűleg a következő hetekben, hónapokban derül csak ki.
Fotók: RTL