Egy hét után bukni látszik az RTL új vetélkedője

Egy héttel ezelőtt, öt év várakozás után visszatért az RTL-re a vetélkedő, mint műfaj, azon belül is a világszerte óriási sikerként hirdetett Tippelj és vidd el. A csatorna részéről előre garantált siker azonban elmaradt, a műsor öt nap alatt gyakorlatilag elvesztette nézőinek egy nagyon jelentős részét. A pontos számokról és a lehetséges okokról a TOVÁBB után lehet olvasni.

04_19_1_nagy_meret_61.jpg

Bizonyára még sokan emlékezhetnek arra a már hat (!) évvel ezelőtti botrányra, amikor az RTL váratlanul egy szombat esti Fókusz Pluszban bejelentette, a TV2 egy az egyben lemásolta új játékukat, ami A Fal címre hallgat, ezért ők Milánóban rögzítettek egy adást, amit azonnal le is fognak adni. Ez meg is történt, és ahogy az RTL jósolta, a TV2 valóban lekoppintotta a játékot, amit Piramis néven indított el 2017 decemberének végén, és amit a nézők annyira megszerettek, hogy a későn induló RTL-es műsorra már senki nem akart odakapcsolni. 

Mint kiderült, ez akkora seb volt a csatornának, hogy el is döntötték, egy jó darabig nem készítenek vetélkedőt. 

Időközben pedig a TV2 gyakorlatilag ontotta magából a különböző - többségében minősíthetetlenül rossz - játékokat. 2021-ben azonban bejelentették, visszatér a Szerencsekerék, ami hosszú idő után az első olyan, részben tudásra építő vetélkedő, ami bejött a TV2-nek. És talán ennek és azt ezt követő game-showknak is köszönhető, hogy az RTL is úgy döntött, belevág egy új vetélkedő készítésébe.

A Tippelj és vidd el (ami Amerikában The Price is Right (Az ár megfelelő) címen fut 51 éve) pedig úgy tűnt, nem is lesz rossz választás. A műsorról azonban már az első adásban lesült, nem a magyaroknak készült, a műsor több elemével képtelen a kedves néző otthon azonosulni.

Egy vetélkedőnél viszont ez egy elég fontos tényező.

Ami pedig az azonosulást jelenti számokban: míg az első adásra a 18-49-es korosztály 17,3%-a kapcsolt, addig a péntekire már csak a nézők 12,1%-a. Ennél látványosabb a visszaesés a pontos nézőszámok esetében, az első Tippelj és vidd el-t ugyanis 180 ezren nézték, a péntekit viszont már csak 100 ezren.

04_17_nagy_meret_92.jpg

Ez tehát azt jelenti, hogy nézőinek több mint harmadát elvesztette alig néhány nap alatt az Istenes Bence által vezetett game-show. Ilyen mértékű esésre legutóbb a tavaly őszi Celeb vagyok, ments ki innen! alatt volt példa, bár akkor a minden nap jelentkező reality három hét alatt zuhant ekkorát.

Már láthatták előre?

Az RTL egyébként az indulás előtt napjában tudatta, annyira látványos és annyira jó a műsor, hogy szinte képtelenség, hogy megbukjon. Hermann Pierre, az RTL drámai- és szórakoztató műsorokért felelős igazgatója például múlt héten a Reggeliben azt mondta, egyszerű műsort szerettek volna készíteni, ami szerintük meg is valósultak. 

Hozzátette, reméli, hogy szeretni fogják a folyamatosan változó árak időszakában is fogják szeretni a játékot a nézők, ami az alábbi videóból is kiderül.

Ugyanakkor Hermann elmondta,

nem céljuk, hogy túl sokáig tartsák képernyőn a játékot.

A műsorvezetők kérdésére pedig célzott arra is, hogy az RTL igyekszik készíteni a későbbiekben olyan játékot is, amiben lényegesen több szükség van a lexikális tudásra. 

Az új RTL-es vetélkedők gyártására utalhat egyébként az is, hogy a TV2 vetélkedőinek producere, Bányai Gábor ezúttal a konkurencia egyik fő műsorgyártójának, a Hámori Barbara által jegyzett Scripted Productions játék- és szórakoztató műsorok divízió vezetője lett. A hírről elsőként beszámoló SorozatWiki egyébként hozzátette, Bányai olyan műsorokat csinált korábban a TV2-n, mint az Áll az Alku, vagy az M1-en futó DTK Show. De az ő nevéhez fűződik a 2007-es 1 a 100 ellen, vagy a Multimilliomos is.

Újra sláger lesz a vetélkedőgyártás?

Ezek az utalások azért is tűnhet fontosnak, mert ez könnyen jelentheti azt, hogy az RTL is újra belekezd a vetélkedők gyártásába. A csatorna egyébként a 2000-es évek első és második felében élen járt ezen a téren, a későbbi sorozatdömping és az egyre csökkenő nézettségek miatt azonban eltűntek a játékok a csatornáról.

A game-showk visszatérését jól mutatja az is, hogy a Tippelj és vidd el! mellett még egy, eddig nyilvánosságra hozott játék is debütál a magyar tévékben. A TV2-re jön például a szintén több évtizede futó Password című game-show, ami mellett továbbra is képernyőn marad a Szerencsekerék, és bizonyára nem okozna óriási meglepetést az sem, ha az idei év meglepetésműsora, a Zsákbamacska is visszatérne. 

A cikk végén ezúttal kíváncsiak vagyunk a Ti véleményetekre is. Ezúttal arról mondhatjátok el véleményeteket, néznétek-e még vetélkedőket a tévében.

Fotók és videó: RTL