Az RTL és a TV2 is bevásárolt a minden eddiginél fontosabb őszi szezonra
Kié lesz a piacvezető pozíció?
Igazán érdekes és izgalmas őszi tévés szezon vár ránk - ebben a kijelentésben talán meg semmi furcsa nem is lenne, hiszen akik régóta lelkesen olvasnak minket, sokszor hallhatták már ezt tőlem. Az idei ősz tétje viszont nagy: a piacvezető pozíció. Az RTL és a TV2 pedig készül, persze az kérdés, mennyire kapnak majd rá új (és régi) műsoraikra a nézők. A TOVÁBB után kicsit közelebbről igyekszünk bemutatni ezeket, és megnézzük, milyen más, korábban még be nem jelentett újdonságokkal rukkolhatnak elő a tévék.
Teljes újrapozícionálás zajlik az RTL-nél - írtuk február közepén, amikor a csatorna naponta adott munkát a sajtó képviselőinek azzal, hogy bejelentést tett egy-egy új, vagy visszatérő műsor kapcsán. A helyzet most annyiban jobb, hogy két sajtóközleménnyel letudta a keddi Media Digital Hungary nevű tévés konferencián tett bejelentéseit az RTL és a TV2 is. Bejelentették, hogy jön többek között
a TV2-re
- az I can see your voice
- a Password
- az itthon Topmodell leszek! néven ismert reality, amiről a TV2 úgy gondolta, jobb az, ha inkább "Next Topmodel Hungary" néven indítják el
Az RTL-re
- A LEGO Masters
- a korábban már általunk is említett The Traitors című reality
- egy úgy sorozat, a HIP, azaz a High Intellectual Potential.
A műsorok ismertetéséről kicsit később, ugyanis van itt egy aprócska érdekesség, amiről mindenképp érdemes szót ejteni. A fent felsorolt műsorok mellett ugyanis mindkét tévé vett egy, egymáséhoz kísértetiesen hasonlító (témáját nézve legalábbis) realityt.
Ezek alapján úgy látszik, hogy az idei év slágerműsora a régiségkereskedő show lesz.
Mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás?
- tehetjük fel jogosan a kérdést. Mindenesetre az biztos, hogy most nem történt meg az, ami 2017-ben a Piramis és a Fal, illetve 2020-ban a Nicsak, ki vagyok? és az Álarcos Énekes esetében. A két, hasonló műsor kapcsán ugyanis most elmaradt a szokásosnak számító adok-kapok, amit általában az RTL szokott elindítani azzal, hogy a sajtóban bejelenti, a TV2 ellopta az általuk megvett formátumot.
Ami ezt illeti: a TV2 a Cash or Trash-t, az RTL Best Bid-et tűzi majd képernyőre. Előbbiről a korábban már emlegetett sajtóközleményben annyit írt a társaság, hogy a játékosok "olyan régiségekkel érkeznek az ország minden tájáról, amikről nem tudják, mennyit is érnek valójában. A műsor régiségszakértői és műtárgykereskedői pedig eldöntik, mennyit adnak értük, ha adnak érte egyáltalán bármit".
Bár az RTL nem fűzött túl sok mindent a műsorhoz, annyit ők is elárultak, hogy "a műsorba azok jelentkezését várják, akiknek olyan régiségei vannak, amelyeket pénzzé szeretnének tenni".
Így aztán igencsak úgy tűnik, 3 év után idén újra két ugyanolyan műsor küzd majd meg egymással az RTL-en és a TV2-n is.
A kérdés már csak az, ki lesz a befutó. A kínálat már jelzi, hogy erős versenyre kell idén számítani a drága néző kegyeiért. Az RTL ugyanis minden létező korcsoportban alulmaradt fő konkurensével szemben. És nemcsak ősszel, idén is.
Kell a néző
Ezt egyrészt az erős TV2-es vetélkedőknek, másrészt pedig az igencsak kritikán aluli műsorkínálatnak köszönheti a csatorna. Az RTL ugyanis az elmúlt négy hónapban viszonylag nyugodtan nézte, ahogy az este egyik felében korábbi üstökös, a Drága Örökösök - sokak szerint teljesen elhibázott - új évada hanyatlik, a másik felében pedig az ismétlések finoman szólva is rosszul mennek.
Ez ellen a csatorna csak április elején tett valamit, amikor is beindult az Álommeló, ami felemás eredménnyel fut a csatornán. Hogy ennek mi lesz a sorsa, még kérdéses, az viszont már biztos, hogy néhány hét múlva ezt egy vadiúj (?) gameshow, a Tippelj és vidd el! követi majd.
Hogy a részben új kínálat mennyire győzi majd meg a nézőket, szintén egy nagy kérdés. Mint ahogy az is, mennyire tántorodnak majd el a nézők (vagy éppen nem) az új formátumoktól.
Még mielőtt ezek ismertetésére térnénk rá, egy újabb érdekesség.
Lelkes olvasóink emlékezhetnek rá, hogy még 2020-ban a SorozatJunkie nyomán írtunk arról, hogy valószínűleg az RTL-nél kötött ki az I can see your voice című, tippelgetős, találgató izé is. Most mégis kiderült, a TV2 vitte a műsort.
Aki esetleg már összeesküvés-elméleteket gyártana, azzal megnyugtatásképp közöljük, valószínűleg annyi történt, hogy az RTL nem csinálta meg az előre megszabott időkereten belül a formátumot, ami így elszállt a csatornától. Azt viszont hozzátenném, hogy mivel
Lesz itt minden, mint a bucsuban
Erről egyébként a TV2 annyit írt, "a játékosoknak ki kell találniuk, hogy hat énekes közül ki énekel a saját hangján, és ki az, aki más hangjára tátog. A feladat, hogy az árulkodó apró jelek alapján kiszűrjék és kiszórják a hamis hangokat. A találgatásban ismert zenészek adnak majd tanácsot a játékosoknak, mindezt persze sok humorral, szórakoztató formában".
Jön egy másik vetélkedő is Password - magyarul Jelszó - címmel. "A legszórakoztatóbb sztárok, hétköznapi játékos társaiknak segítenek megnyerni a pénznyereményt. A sztároknak és a játékosoknak úgy kell kitalálniuk szavakat, hogy segítségül egyetlen kifejezést adhatnak egymásnak." - írja meglehetősen szerényen új műsoráról a csatorna.
A TV2 mellett nem marad műsor nélkül a Super TV2 sem. A Money or love sikere (?) után ugyanis új reality jön a kábelre Power of Love címmel. Erről egyébként semmit nem közölt a csatorna azon kívül, hogy legalább öt országban valósítottak meg eddig. (Csak csöndben megjegyzem, az eredetileg 11 éve TV2 2.0-nak szánt csatornán a saját fejlesztésűnek titulált, igencsak drága műsor nem volt túl sikeres, az ugyanis 2-3%-nál nem ért el jobb eredményt. Ezt egyébként az RTL Kettő is többnyire tartja, ismétlésekkel.)
De az RTL is készülődik. Jön például a LEGO Masters, ami hasonlít a korábban már általunk is bemutatott Domino Masters nevű showhoz. A csatorna azt írja, "a műsorban szereplő csapatok kizárólag LEGO kockák felhasználásával építenek különlegesebbnél különlegesebb alkotásokat, próbára teszik ötleteiket, kreativitásukat és precizitásukat. A játékosok hétről hétre új kihívásokat kapnak, melyben lehetőségük nyílik megmutatni fantáziadús terveiket és technikai képességeiket, amiket szakértő zsűri bírál el. A legjobb csapat a fődíjért járó pénznyeremény mellett a LEGO Master címmel is gazdagabb lesz".
Érkezik még a érkezik a HIP, azaz a High Intellectual Potential (HPI: Haut Potentiel Intellectuel) is. Az eredetileg francia sorozat összesen két országban kapott engedélyt a helyi változat megvalósítására, ebből az egyik Magyarország. "A történet főszereplője Reni, egy háromgyerekes egyedülálló anya, aki 160-as IQ-ja ellenére takarítóként dolgozik. Amikor egy véletlen folytán a rendőrség felismeri a benne rejlő lehetőségeket, állást ajánlanak neki, amit csak úgy fogad el, ha cserébe ők is segítenek neki megfejteni élete legnagyobb rejtélyét." - írja az RTL.
Mindemellett jön egy másik, most be nem jelentett reality is az RTL-re. A ReklámInvázió vette észre, hogy néhány nappal ezelőtt a csatorna Celebrandi néven új nevet védetett le a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál. Bár erről sokat még mi sem tudunk, a címből nem nehéz kitalálni, miről szól majd az új reality.
Információnk szerint ez a műsor is szerepel az RTL idei repertoárján, amiről valószínűleg csak a későbbiekben tesz majd bejelentést a társaság.
Ami tehát biztos, lesz néhány jó műsor a tévében a következő időszakban, ami részben a TV2 szokásos nagybevásárlásának, részben pedig az RTL újrapozícionálásának köszönhető, ami hozhat 1-2 érdekes menetet a mostanság amúgy sem unalmas nézettségi versenyben.
Fotók és videók: RTL, TV2 Csoport