Megújult az RTL KETTŐ, de valójában nem változik semmi

Tény, hogy a csatorna új arculatot kapott, de a tartalom még csak minimálisan nem újult meg. És nem is fog.rtl2-1_00_01_14_08_still003.jpg

Múlt csütörtökön, vagyis október 17-én adott ki közleményt az RTL Magyarország, aminek címe a következő:

Nevetés minden napra – fedezd fel az RTL KETTŐ megújult világát!

Az írásból egyebek mellett kiderült, hogy október 18-tól új arculatot kap a lassan egy éve humorcsatornává alakított kábeladó. És azt is megtudhattuk, hogy olyan "megunhatatlan szitkomok" erősítik a csatorna kínálatát, mint például az idén harmincéves Jóbarátok, a Két pasi - meg egy kicsi és az Agymenők.

Csakhogy ezek a sorozatok már hosszú hónapok óta láthatók, új sorozatokkal pedig nemigen erősít a csatorna. Legutóbb június közepén frissítették a kínálatot, akkor kezdték el adni az Amerikai fater című sorozatot, de ezt csak 23 órától (tehát a főműsoridőn kívül) láthatja a nagyérdemű.

A kínálat egyébként az arculatfrissítéssel egy időben nem változott, még minimálisan sem. Bár nem a mi feladatunk eldönteni, hogy szükség van-e új sorozatok bemutatására, a nézettségi adatok az utóbbi időben folyamatos csökkenésnek indultak, ami akár egy intő jel is lehet.

Pedig nem volt ez mindig így. Rendszeres olvasóink emlékezhetnek, több mint fél évvel ezelőtt megnéztük, mennyire jött be az RTL-nek, hogy humorcsatornává alakították az egykor családi csatornaként funkcionáló kábelt. Akkor azt a következtetést vontuk le a nézettségi adatok alapján, hogy bejött a váltás, az RTL KETTŐ nézettsége pedig ismét "szárnyalni" kezdett. Volt olyan, hogy a heti átlag meghaladta a három (!!) százalékot is, ezzel jelentősen lekörözve fő konkurenseit, például a Comedy Central-t és a TV2 Comedy-t is. (Bár előbbivel azóta is kiélezett küzdelem folyik a piacvezető szerepért).

De ahogy arra már fentebb utaltunk, a csatorna számai azóta folyamatosan csökkennek. Akik rendszeresen követik nézettségi elemzéseinket, azok tudják, hogy az RTL KETTŐ mostanában ennek a három százalékos nézettségnek csak alig a felét tudja produkálni (legutóbb két héttel ezelőtt kerül be a kábel a tíz legnézettebb adó közé, akkor 1,6%-os heti átlagnézettséget hozott).

Hogy a nézettség azért csökkent az elmúlt hónapokban, mert nem jöttek újabb szitkomok a csatornára, nem tudjuk. Mindenesetre megkerestük az RTL Magyarországot, hogy megtudjuk, elégedettek-e az új RTL KETTŐ nézettségével. Rövid, de annál határozottabb válaszukban annyit írtak:

igen.

És természetesen arra is kíváncsiak voltunk, hogy terveznek-e az arculatváltás után változtatni a műsorstruktúrán (pl. a csatornán korábban eddig nem sugárzott szitkomok, vagy akár egy saját gyártású műsor bemutatását) is. Erre a kérdésünkre is rövid választ kaptunk:

nem.

Vagyis aki egy újabb sorozatra vár, annak egyelőre az RTL nem elégíti ki a vágyait. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem adnak "különleges" programokat. Például hétfőn, vagyis október 28-án Matthew Perry halálának első évfordulóján egy különleges Jóbarátok-maratonnal készül a csatorna: 16:05-től 20:05-ig több évad több részét is megismétlik majd.

Fotó és videó: RTL Magyarország
Kövess minket Facebookon is, ahol további extra tartalmakat találsz.