Brutálisan bedőlt az RTL nézettsége szenteste

Idén elmaradtak a karácsonyi meglepetésműsorok, a két nagy kertévé, az RTL és a TV2 filmek és műsorok többszöri ismétlésével próbálta a képernyő elé szegezni a bejglimajszolás után a nézőket. Ez valakinek sikerült, valakinek nem, ami a szenteste nézettségén is megmutatkozott.k.png

Az RTL - nem nagy meglepetésre - ismét elvesztette a december 24-i nézettségi versenyt, de olyannyira, mint még soha. A csatorna ugyanis az egész esti átlagot nézve 5,6%-os közönségarányt produkált, szemben a TV2-vel, ahol az Aladdin-Reszkessetek betörők-Múlt karácsony triumvirátus eszméletlen mértékben tarolta le a konkurenciát. De ne szaladjunk ennyire előre.

December 23-án is akadt karácsonyi jellegű műsor a tévében. Szombat este a híradók versenyéből még az RTL került ki győztesen (RTL: 20,1%, TV2: 19,1%), később azonban fordult a kocka, és az évekig az RTL klubon látható L'ecsó (16,2%) már jelentősen verte a Fókusz Pluszt (11,9%) és a LEGO Masters fináléját (9,1%) is. További érdekesség, hogy a karácsonyi epizódjával magára talált a Csináljuk a fesztivált! nézettsége is a Duna TV-n. A show az idei évad legjobb eredményeit produkálta a teljes lakosság tekintetében a maga 499 ezer nézőjével.

Vasárnap - ahogy azt már fentebb említettük - viszont végképp eldőlt a verseny a TV2 javára. 

Ugyan az RTL délután még a Vissza a jövőbe első részével még viszonylag tartotta magát (10,9%) a konkurens A farkas és az oroszlán ellen (11,2%), a két Híradó után egyre nagyobb lett különbség a TV2 javára. A Trollok cím animációs film kemény 6,5%-os SHR-t produkált (ez megközelítőleg 60 ezer nézőt jelent), ami általában a kábelcsatornák nézettségével tud csak versenyezni. Eközben a TV2-n a Aladdin 2019-es változata 20%-os nézettséget hozott a fiatalok körében, ami 185 ezer nézőt jelent. 

Vagyis, már az este első óráiban is háromszor többen voltak kíváncsiak a TV2 filmjeire, mint az RTL-ére.

A két, "bemelegítő" alkotás után még butálisabbá vált a helyzet. A TV2 Kevin érkezésére csaknem megháromszorozta a nézettségét a 18-49-es korcsoportban, és a maga 414 ezres nézettségével (37,8%) rég nem látott mélységbe küldte az RTL-es Ilyen az élet című filmet (5,1% - 53 ezer). Csak érdekességként: a Mozi+-on futó Drágán add az életed és a James Bond: nincs idő meghalni című film is verte az RTL filmjeit.

Az éjjel kezdődő Múlt karácsony című film is tarolt a TV2-n, bár eredményei - vélhetően a késői időpont miatt egyre csak csökkentek, így az RTL-es Téli mese nézettsége "feljött", de így háromszor akkora volt a különbség a két csatorna között.

Borult az éves toplista is

Néhány nappal ezelőtt nagy a showműsorok idei nézettségét elemző cikkünkben arról írtunk, valószínűleg már nem változik az idei év legnézettebb műsorait összegző, TOP10-es lista. Nos, Kevin és a TV2 ezt nem így gondolta.

A Reszkessetek betörők első része ugyanis a brutális nézettségével a 2023-as év harmadik legnézettebb műsora lett. És bár még nem ismerjük karácsony első és második napjának a nézettségét, az már biztos, hogy a kultikus film második része sem ment rosszul, hiszen a 375 ezres nézettségével az éves lista hetedik helyére tornászta fel magát Kevin New York-i kalandja.

Így aztán megint csak bebizonyosodott, hogy az RTL csak saját gyártásokkal tud labdába rúgni karácsonykor, de Kevin ellen szenteste egyetlen műsor vagy film se képes labdába rúgni.

És hogy mit hoz még az év? Ezek után már semmin nem lennénk meglepve.

Folyt. köv. jövő héten.

A nézettségi adatoknál a 18-49-es adatokat vettük figyelembe, kivéve ott, ahol azt külön jeleztük.

Fotók: RTL
Nézettség forrása: RTL Sajtóklub